Κυριακή 26 Δεκεμβρίου 2010

ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΕΛΦΙΝΙΑ ΣΤΟ ΑΤΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ

Θα προσπαθήσω όσο είναι δυνατόν να δώσω μια ειλικρινή, ολοκληρωμένη και αντικειμενική άποψη πάνω στη φασαρία που έχει δημιουργηθεί από τη προσωρινή φιλοξενία δελφινιών στο Αττικό Πάρκο. Η τοποθέτησή μου βασίζεται στην αγάπη μου για τα ιδιοφυή αυτά θηλαστικά, στην παρουσία μου στο Αττικό Πάρκο όπου παρακολούθησα την επίδειξη, στην παρακολούθηση του βραβευμένου ντοκιμαντέρ "The Cove" του Ελληνοαμερικάνου Λούη Ψυχογιού σχετικά με τις σφαγές των δελφινιών στην Ιαπωνία, καθώς και στην παρουσία μου στο θαλάσσιο πάρκο του Σαν Ντιέγκο.
Ορισμένες φιλοζωικές οργανώσεις, αλλά και κόμματα προέβαλαν τις αντιδράσεις τους για τη λειτουργία του Πάρκου.

Είναι γεγονός ότι η λειτουργία των θαλάσσιων πάρκων σε όλο τον κόσμο καλλιεργούν τη σφαγή των δελφινιών στην Ιαπωνία και σε άλλες χώρες. Αυτό συμβαίνει διότι οι ψαράδες μαζεύουν με τεραστίων διαστάσεων δίχτυα πολλά μικρά δελφίνια και καλούν εκπροσώπους θαλάσσιων πάρκων να διαλέξουν τα δελφίνια με τα οποία επιθυμούν να προμηθεύσουν τα πάρκα τους. Οσα δεν επιλέγονται, σφάζονται με βάναυσο τρόπο από τους συγκεκριμένους ψαράδες. Ως εκ τούτου, τα θαλάσσια πάρκα καλλιεργούν τη σφαγή. Επιπλέον, είναι γεγονός αδιαμφισβήτητο πως οι καλύτερες εγκαταστάσεις δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να συγκριθούν με το φυσικό περιβάλλον των δελφινιών όπου εκδηλώνουν συμπεριφορές, οι οποίες δεν έχουν καμία σχέση με τη συμπεριφορά των δελφινιών κατά τη διάρκεια των παραστάσεων στα δελφινάρια. 
Ωστόσο, όπως μπορείτε να διαβάσετε στην ανακοίνωση βουλευτών της Δημοκρατικής Αριστεράς ή των Οικολόγων Πράσινων, πουθενά δεν αναφέρονται τα δύο αυτά επιχειρήματα υπέρ των δελφινιών, παρά μόνο στο αυθαίρετο του κτίσματος ή την ασφάλεια. Ως εκ τούτου, η ανακοίνωση του συγκεκριμένου κόμματος και των βουλευτών είναι τελείως ψεύτικη και υποκριτική και δεν παρουσιάζει πουθενά το ενδιαφέρον ή την αγάπη για τα δελφίνια, αλλά βασίζεται μόνο σε ιδεολογικές προσεγγίσεις.

Οσον αφορά στο Αττικό Πάρκο. Τα δελφίνια δεν έχουν αποκτηθεί από κάποιο ανάλογο μέρος με εκείνο όπου διαπράττεται η σφαγή των δελφινιών στην Ιαπωνία. Απλά φιλοξενούνται προσωρινά μέχρι να ολοκληρωθεί η ανακαίνιση του θαλάσσιου πάρκου της Λιθουνίας. Το Αττικό Πάρκο δεν αγόρασε, ούτε απέκτησε τα δελφίνια.
Επιπλέον, τα συγκεκριμένα δελφίνια δεν μπορούν να τοποθετηθούν σε ανοιχτές θάλασσες, ωκεανούς ή πελάγη, διότι τα συγκεκριμένα γεννήθηκαν στο θαλάσσιο πάρκο της Λιθουανίας και έχουν συνηθίσει στις συνθήκες του δελφιναρίου. 
Το Αττικό Πάρκο δέχτηκε την πρόταση των Λιθουανών για προσωρινή φιλοξενία των δελφινιών. 
Οπως παρατηρήσαμε και ελέγξαμε, οι εκπαιδευτές των δελφινιών μεταχειρίζονται με τον καλύτερο τρόπο τα θηλαστικά. Η εκπαίδευση βασίζεται στην απονομή τροφής και στην επικράτηση και όχι στη βία ή τη χειροδικία. 

 Εκατό χιλιάδες άτομα έχουν ήδη επισκεφτεί το Αττικό Πάρκο και έχουν συγκινηθεί και αγαπήσει τα δελφίνια. Οι περισσότεροι εξ αυτών, μικρά παιδιά. Με τον τρόπο αυτό έχουν γίνει καλύτεροι άνθρωποι μαθαίνοντας να αγαπούν τα ζώα και να είναι πιο ευαίσθητοι και εύσπλαχνοι.
Καταλήγοντας θεωρώ ότι ο κόσμος θα πρέπει να επισκεφτεί το Αττικό Πάρκο, να παρακολουθήσει τις συνθήκες διαβίωσης των δελφινιών και συμπεριφοράς από τους εκπαιδευτές και να κρίνει από μόνος του χωρίς να επηρεάζεται από ανακοινώσεις οργανώσεων ή κομμάτων που απλά γίνονται για τα μάτια του κόσμου.

Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2010

Ο Γρηγόρης Τζιστούδης και το μπουζούκι δίνουν ρεσιτάλ.


Το βίντεο που θα παρακολουθήσετε είναι κατά την άποψή μου μία από τις πιο συγκλονιστικές ερμηνείες στην ιστορία της παγκόσμιας μουσικής. Πιστεύω ότι θα συμφωνήσετε και εσείς μόλις ολοκληρώσετε την παρακολούθηση του βίντεο (σ.σ. πιθανότατα να το έχει ήδη δει στο παρελθόν).
Η υπερβολή χωράει σε μια τέτοια ερμηνεία. Οχι μόνο για την ανεπανάληπτη ερμηνεία του Πασχάλη Τερζή, αλλά εξίσου για την υπέροχη, -μοναδική θα έλεγα- απόδοση του μπουζουκιού που απογειώνει το κομμάτι και του χαρίζει τον ορισμό "αριστούργημα".
Το τραγούδι λέγεται "Ο Ευαίσθητος ληστής", σε στίχους Νίκου Γκάτσου και μουσική Μάνου Χατζιδάκι.
Ο μουσικός Γρηγόρης Τζιστούδης γίνεται ένα με το όργανο, αφού το αστείρευτο ταλέντο του σε συνδυασμό με το πάθος του για το μπουζούκι και την ελληνική μουσική μάς χαρίζουν αυτό το εξαιρετικό αποτέλεσμα.
Δυστυχώς για εκείνους, υπάρχουν ορισμένοι που απορρίπτουν το μπουζούκι, το οποίο ανήκει στην ελληνική κληρονομιά και έχει μεταδώσει την ελληνικότητα και την ελληνική μουσική στα απέραντα της γης. Επιπλέον, βοήθησε χιλιάδες κόσμο να ξεχάσει τις πίκρες του, να διασκεδάσει και να περάσει όμορφα και ανέμελα, αφού ο ήχος του μπουζουκιού τους μεταφέρει σε άλλες διαστάσεις και αισθήσεις. Πάνω από όλα όμως, το μπουζούκι κρατάει ζωντανή τη σπίθα όλων των Ελλήνων του εξωτερικού που ένιωθουν και νιώθουν νοσταλγία για την Πατρίδα.
Ανάμεσα σε αυτούς και ο Γρηγόρης Τζιστούδης, ο οποίος γεννήθηκε στην Πυλαία της Θεσσαλονίκης το 1950.
Μετακόμισε λίγα χρόνια αργότερα στο Μόναχο της Γερμανίας και έγινε πασίγνωστος καλλιτέχνης σε όλη τη βόρεια Ευρώπη, με αποκορύφωμα την ανάδειξή του το 1977 στον πιο δημοφιλή καλλιτέχνη της Σουηδίας, έπειτα από σχετικό διαγωνισμό της μεγαλύτερης σε κυκλοφορία εφημερίδα της χώρας, της "Dagens Nyheter".


Αν και ελάχιστα γνωστός στην Ελλάδα, η προβολή του τραγουδιού "Μάνα" ή "Ευαίσθητος ληστής" στην εκπομπή "Κίτρινος Τύπος", μέσω του WWW.YOUTUBE.COM έκανε τους Ελληνες που αγαπούν το ποιοτικό ελληνικό τραγούδι να ψάξουν και να μάθουν ποιος είναι ο Γρηγόρης. Και μέσω της ανάρτησης αυτής από το ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ, ευελπιστώ ακόμα περισσότεροι συνάνθρωποί μας να μάθουν ποιος είναι ο Γρηγόρης Τζιστούδης, διότι εξαιτίας της Παγκοσμιοποίησης, της Νέας Εποχής και της ιδιωτικης τηλεόρασης, τα σημερινά πρότυπα της νεολαίας τα οποία μας πλασάρουν τα Μ.Μ.Ε. έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στη διαστρέβλωση της σημερινής κοινωνίας μας. Αξίζει να αναφέρω πως ο 61χρονος καλλιτέχνης πάσχει από τα 6 του χρόνια από Πολιομυελίτιδα και η μητέρα του τον πήγαινε στο σχολείο σηκωμένο στους όμους της. Ηταν εκείνη που του χάρισε το πρώτο του μπουζούκι. Του είναι αδύνατο να περπατήσει χωρίς υποβοήθεια...


(Οι δύο καλλιτέχνες δακρύζουν διότι είχαν πολλά χρόνια να ειδωθούν. Συγκεκριμένα, από την εποχή που οι δυο τους συνεργάζονταν σε ελληνικά μαγαζιά στην Γερμανία)

Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου 2010

O John Travolta μας καθηλώνει...


Μια αξέχαστη σκηνή από ένα εκ των κορυφαίων έργων των τελευταίων δεκαετιών, το Pulp Fiction. Ο Τζον Τραβόλτα δείχνει το αστείρευτο ταλέντο του και στην υποκριτική και στο χορό. Κάθε άνδρας θα ήθελε να ήταν στη θέση του, αφού κάθε γυναίκα θα ήθελε να χορεύει εκείνη τη στιγμή μαζί του. Και η Ούμα Θέρμαν θα νιώθει αιωνίως τυχερή που ήταν εκείνη εκεί...


Δευτέρα 13 Δεκεμβρίου 2010

ΑΡΘΡΟ ΓΙΑ ΥΓΡΑΕΡΙΟ ΚΙΝΗΣΗΣ (ΥΓΡΑΕΡΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ)


Συμπλήρωσα 3 μήνες χρησιμοποιώντας στο αυτοκίνητό μου υγραέριο κίνησης και αποφάσισα να γράψω τα συμπεράσματά μου.
Κατ' αρχήν η μετατροπή κόστισε 1600 ευρώ. Αν πληρώσετε με δόσεις, το ποσό αυξάνεται περίπου κατά 200 ευρώ. Είναι νόμιμο από το 2000, αλλά οι περισσότεροι δεν το γνωρίζαμε.  

Η κατανάλωση είναι ίδια με την κατανάλωση βενζίνης του αυτοκινήτου σας, αφού η μετατροπή γίνεται μέσω εγκεφάλου και υπολογιστών και εφαρμόζεται στα ίδια μέτρα και σταθμά με την κατανάλωση της βενζίνης. Δεν καταναλώνει λοιπόν ούτε λιγότερο, ούτε περισσότερο από ότι πριν.  

Είναι ακόμα πιο ασφαλές από τη βενζίνη. Σύμφωνα με τους πιστοποιημένους μετατροπείς, πρόβλημα έκρηξης ή πυρκαγιάς μετά από αστοχία υλικού ή τρακάρισμα, δεν τίθεται. Το ρεζερβουάρ διαθέτει ειδική βαλβίδα ασφαλείας, η οποία, π.χ. σε περίπτωση φωτιάς από ατύχημα, αποκόπτει την παροχή ρεύματος και υγραερίου στον κινητήρα, αλλά και φροντίζει ώστε το υγραέριο να εκτονώνεται μέσω της βαλβίδας πλήρωσης του ρεζερβουάρ. 

Είναι καλύτερης ποιότητας καύσιμο από τη βενζίνη, αφού το υγραέριο κίνησης βγάζει περίπου 115 οκτάνια, πολύ περισσότερο από τη βενζίνη. Με αυτόν τον τρόπο έχουμε πιο υγιή κινητήρα και θα χρειαζόμαστε λιγότερα σέρβις.

Μόλις ανάψετε τη μηχανή, εκείνη λειτουργεί για το πρώτο λεπτό με βενζίνη και στη συνέχεια γίνεται αυτόματα χρήση του υγραερίου. Σε περίπτωση που επιθυμείτε να χρησιμοποιήσετε βενζίνη, απλά πατάτε το κουμπί το οποίο έχουν προσθέσει σε κάποιο μέρος του αυτοκινήτου σας κατά τη διάρκεια της μετατροπής. Στο ίδιο σημείο αναγράφεται και το υπόλοιπο του υγραερίου. Οταν εκείνο τελειώσει, ακούγεται ένας διαρκής ήχος. 

Επίσης το υγραέριο είναι το πιο οικολογικό καύσιμο ρυπαίνοντας 55% λιγότερο από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα για το CO2 ,τα οξείδια του αζώτου και μονοξείδιο του άνθρακα.

Επιπλέον, έχετε τεράστια αυτονομία καυσίμων και δεν θα μείνετε ποτέ από καύσιμα, αφού δεν χάνεται η δυνατότητα χρησιμοποίησης της βενζίνης.

Οσον αφορά στα αρνητικά, το σημαντικότερο είναι ότι στην επαρχία υπάρχουν ελάχιστα πρατήρια εφοδιασμού. Στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη θα βρείτε αρκετά, αλλά όχι πολλά.

Δεύτερον, υπάρχει μια μικρή μείωση στην απόδοση του αυτοκινήτου τις τάξεις του 3 % με 5 %. Δηλαδή, αν κάνετε κόντρες στη Βουλιαγμένης, ενδεχομένως να μην θέλετε να χρησιμοποιείτε υγραέριο κίνησης. 

Τρίτον, μέσα σε 3 μήνες η τιμή λίτρου του υγραερίου κίνησης έχει αυξηθεί κατά 20 λεπτά. 
Από 0.65 σε 0.85 λεπτά. Λέγεται ότι η τιμή του αυξάνεται κάθε χειμώνα, αλλά το πιθανότερο είναι ότι γίνεται εφαρμογή της λαμογιάς των εταιρειών που προμηθεύουν τα πρατήρια με υγραέριο, αλλά και των πρατηριούχων με αποτέλεσμα την ανούσια και απαράδεχτη αύξηση της τιμής που συνοδεύεται όμως και με την αύξηση της τιμής της βενζίνης. 

Ως εκ τούτου, το πιθανότερο είναι πως η διαφορά μεταξύ ενός λίτρου υγραερίου κίνησης και ενός λίτρου βενζίνης θα κυμαίνεται στα 0.80 λεπτά με περιθώρια συνεχούς αύξησης. Αυτό διότι το 2011, αλλά και το 2012 το μνημόνιο προβλέπει αύξηση του φόρου καυσίμων, με αποτέλεσμα η βενζίνη να ξεπεράσει και τα 2 ευρώ το λίτρο.  

Τέταρτον, η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ. Υπάρχουν δύο επιλογές. Η μία στη θέση της ρεζέρβας, η οποία όμως αχρηστεύεται αλλά παραμένει απείραχτος ο ωφέλιμος χώρος στο πορτμπαγκάζ ή στο ίδιο το πορτμπαγκάζ, αλλά με σημαντική μείωση του ελεύθερου χώρου.

Τέλος, θα βρεθείτε σε λίστα αναμονής και θα περιμένετε το λιγότερο ένα μήνα μέχρι να κληθείτε για να γίνει η μετατροπή, η οποία διαρκεί 1-2 μέρες.
Ζυγίζετε τα θετικά με τα αρνητικά και αποφασίζετε. Η οικονομική διαφορά πάντως είναι σημαντική. Ιδιαιτέρως τις δύσκολες εποχές που διανύουμε. Σήμερα, το υγραέριο κίνησης πωλείται 0,85 ευρώ το λίτρο και 1,6 η βενζίνη. Σε λίγους μήνες η βενζίνη θα φτάσει τα 2 ευρώ και το υγραέριο 1 ευρώ το λίτρο. Σε ένα μόνο γέμισμα ενός ρεζερβουάρ 50 λίτρων θα γλυτώνετε 50 ευρώ!

Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου 2010

Live longer, live better...

Για σένα και για μένα. Για εσάς και για εμάς. Για τα παιδιά μας και τα παιδιά σας. Για όλους μας. Δείτε το πριν να είναι αργά !



Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου 2010

Συνέντευξη με τον Παντελή Θαλασσινό.


Mία από τις σπάνιες συνεντεύξεις του αξιόλογου Ελληνα μουσικού, Παντελή Θαλασσινού, ο οποίος στο πρώτο βίντεο μιλάει για την παγκοσμιοποίηση, την τηλεόραση, τους Ελληνες καλλιτέχνες, τους Ελληνες του εξωτερικού κ.α και στο δεύτερο για την μεγάλη του αγάπη την ΑΕΚ.





Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου 2010

O Kαϊξής μες στην Πόλη, κάτω από την Αγιά Σοφιά !


Ο Καϊξής (1948)

Μουσική : Απόστολος Χατζηχρήστος
Στίχοι : Γιώργος Φωτίδας

"Γκελ, γκελ, καϊξή, γιαβάς, γιαβάς
Μες στης πόλης τ’ ακρογιάλι, μες στη σιγαλιά
Μες στου χαρεμιού τη λίμνη
Γκελ, γκελ, καϊξή

Να κλέψω την Γκιουζέλ-Χανούμ
Σκλάβα μέσα στο κελί της κλαίει και θρηνεί
Και ζητάει τη λευτεριά της Γκελ, γκελ, καϊξή"

Οι μουσικοί :

Hüsnü Senlendirici: κλαρίνο, Μαρκέλλος Πούπαλος : φωνή, λαούτο,
Aytaç Dogan : κανονάκι, Μανώλης Στάθης : μπουζούκι, Emrah Günaydin : μπάσο,
Σταμάτης Πούπαλος : βιολί, Merve Özbey : φωνή



Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου 2010

Το κορίτσι της ζούγκλας

Η Τίπι γεννήθηκε το 1990 στη ζούγκλα του Ναϊρόμπι, στην Αφρική. Οι γονείς της είναι φωτογράφοι της άγριας φύσης. Το κοριτσάκι έμαθε να ζει ανάμεσα στα άγρια ζώα και η συνύπαρξη και συμβίωση μεταξύ εκείνης και των ζώων ήταν αρμονική. Ενα θαυμάσιο θέμα που αποδεικνύει ότι τα ζώα εκ φύσεως αγαπούν τον άνθρωπο και μπορούν να ζήσουν μαζί του.




Related Posts with Thumbnails